Pedagogické zásady
Z MiS
Obsah |
Uvědomělost a aktivita
- cvičenec by měl znát cíl
- řekněte svým cvičencům, proč je učíte, to co je učíte
- motivace
- snažte se využít zájmu cvičenců
- je to velmi, velmi těžké, ale podle toho se pozná dobrý cvičitel. Nelze se to naučit za rok, ani za deset let. Ale zkoušejte, snažte se...
Názornost
- důležitá zvláště u mladších cvičenců (ml. žactvo)
- méně vysvětlování, více předvedení
- vnímání více smysly
Soustavnosti
- když jednu hodinu budete dřít volejbal a pak to necháte být, je to jako byste nic neudělali
- promyslete si, co chcete naučit, zpestřujte činnost, obměňujte, ale stále by tam mělo být vybrané jedno téma
- Platí i pro nastavené pravidla — je třeba je vyžadovat trvale.
Přiměřenosti
- NEJEN po stránce fyzické! Počítejte s tím, že 7-leté dítě nevydrží stát 5 minut v klidu, nemá tedy cenu něco vysvětlovat déle než dvě minuty
Trvalosti
- získávání návyků by mělo být zvládnuto tak, aby vydrželo
Jednotné působení
- snažte se podpořit úsilí rodičů, školy
- stejně tak by ostatní měli podpořit vás
- to sice neovlivníte, ale pokud se k nim budete chovat dobře, je naděje, že budete spolupracovat
Uveďte u každé zásady příklad situace, kdy ji cvičitelé poruší.
Navrhněte vhodnější řešení situace!
Navrhněte vhodnější řešení situace!