Propojování sítí: Troubleshooting
Z MiS
Obsah |
Pokuste se lokalizovat chybu.
- Pokud nefunguje end-to-end komunikace mezi koncovými počítači, vyzkoušejte komunikaci mezi přímo sousedícími zařízeními.
- Zjistěte, zda komunikace běží alespoň mezi sousedními zařízeními a ve kterém z následujících kroků komunikace nefunguje.
- To vám napoví, kde hledat chybu.
1. Svítí všechna rozhraní zeleně?
- Pokud je některé rozhraní červené v PT/oranžové na fyzických zařízeních, ověřte typ kabelu, funkčnost kabelu (vadný kabel) a zapnutí rozhraní.
2. Testujte propojení počítač-router
- Zkuste ping z počítače na router téže sítě.
- Zkuste ping z routeru na počítač.
- Pokud nefunguje
- Zkuste zakázat firewall.
- Zkontrolujte propojení kabelů.
- Zkontrolujte správné adresy IP adresy a masky počítače v
ipconfig
. - Zobrazte
sh ip int bri
, jestli je rozhraní zapnuté („up“). - Zkontrolujte správnou adresu na odpovídajícím rozhraní routeru.
3. Otestujte propojení mezi routery
- Je propojovací rozhraní „up“?
- Lze provést ping mezi routery?
- Pokud nefunguje
- Zobrazte si směrovací tabulku
sh ip route
. - Jsou ve směrovací tabulce všechny podsítě?
- Jsou ve směrovací tabulce záznamy z protokolu RIP/OSPF? Pokud ne, router nepřijímá aktualizace přes RIP/OSPF a je potřeba hledat chybu v nastavení směrovacího protokolu.
4. Zkuste ping počítač-vzdálenější rozhraní stejného routeru
- Například počítač — sériové rozhraní routeru.
5. Zkuste propojení počítač-sousední router
Dále zkontrolujte
- Síťový most ve VirtualBoxu. (Při práci v učebně.)
- Můžete zkusit
traceroute
/tracert
. - Podívejte se na směrovací tabulky routerů — odpovídají předpokladům?
Zkuste „vystoupit a nastoupit“ ;)
- Vymažte konfiguraci a restartujte všechny routery.
- Nahrajte uloženou konfiguraci z textového souboru do routerů.
- Zkontrolujte, že při nahrávání konfigurace nebyla vypsána žádná chyba.