IoT: WiFi lampička

Z MiS
Verze z 2. 2. 2021, 11:11; Kolarik (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání


Doplním zdroj

#include <ESP8266WiFi.h>

// Nazev Wi-Fi site, do ktere se mam pripojit
const char* ssid = "TypeYourWifiSSID";

// Heslo Wi-Fi site, do ktere se mam pripojit
const char* password = "typeYourWiFiPassword";

// Je LEDka zapnuta
bool LEDState = false;

//pin na který je připojena LED
const char ledka = 5;

// Webovy server pobezi na portu 80 (HTTP komunikace)
WiFiServer server(80);

// Promenna s HTTP pozadavkem z prohlizece
String request;

void setup() {
   // Nastartuj seriovou linku, do ktere budu vypisovat provozni informace
   Serial.begin(9600);

   // Na pin ledka je pripojene LEDState, nastavim jej tedy na vystup
   // Zaroven nastavim logickou nulu, aby se LEDState po startu nesepnulo
   pinMode(ledka, OUTPUT);
   digitalWrite(ledka, LOW);

   // Pripojeni k Wi-Fi
   Serial.println();
   Serial.print("Pripojuji k ");
   Serial.println(ssid);
   WiFi.begin(ssid, password);

   // Dokud nejsem pripojeny k Wi-Fi,zapisuj do seriove linky tecky progressbaru
   while (WiFi.status() != WL_CONNECTED) {
      delay(100);
      Serial.print(".");
   }

   // Jsem pripojeny k Wi-Fi a mohu pokracovat
   Serial.println();
   Serial.println("WiFi pripojena!");

   // Spusteni serveru
   server.begin();
   Serial.println("Server spusten");

   // Napis IP adresu, kterou mikropocitac dostal
   Serial.print("Pouzij k pripojeni tuto adresu: ");
   Serial.print("http://");
   Serial.println(WiFi.localIP());
}

// Smycka loop se opakuje stale dokola
void loop() {
   // Pokud ma promenna LEDState hodnotu pravda, posli na pin ledka logickou jedničku
   if (LEDState == true) digitalWrite(ledka, HIGH);
   else digitalWrite(ledka, LOW);

   // Cekej, dokud se nepripoji nejaky klient
   WiFiClient client = server.available();
   if (!client) {
      return;
   }

   // Cekej, dokud klient neposle nejaka data
   Serial.println("Novy klient!");
   while (!client.available()) {
      delay(1);
   }

   // Precti a vypis prvni radek od klienta s URL dotazem
   request = client.readStringUntil('\r');
   Serial.println(request);
   client.flush();

   // Pokud je v radku vyraz ON, nastav promennou LEDState na pravdu
   if (request.indexOf("ON") > -1) LEDState = true;
   // Pokud je v radku vyraz OFF, nastav promennou LEDState na nepravdu
   if (request.indexOf("OFF") > -1) LEDState = false;

   // Posli pripojenemu klientu HTML kod stranky s tlacitky
   client.println("HTTP/1.1 200 OK");
   client.println("Content-Type: text/html");
   client.println("");
   client.println("<!DOCTYPE html>");
   client.println("<html><body>");
   client.print("<h1>Moje WiFi lampicka</h2>");
   // Tlacitko pro sepnuti LEDState vede na adresu /ON
   client.println("<a href=\"/ON\"><button>Zapnout LEDku</button></a>");
   // Tlacitko pro odpojeni LEDState vede na adresu /OFF
   client.println("<a href=\"/OFF\"><button>Vypnout LEDku</button></a><br />");
   client.println("</body></html>");

   // To je vse, ted jeste 1 ms pockam a cela smycka se muze zopakovat
   delay(1);
   Serial.println("Klient odpojen");
   Serial.println("");
}
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje