Letní IoT: Den 1
Obsah |
Úvod
Co je to IoT
začínáme s IoT Jak udělat z "blbé" věci tu "chytrou"
Základy elektrotechniky
Používáme zde USB napájení - tedy 5V - GPIO piny poskytují 3.3V (3V3). Než cokoliv zapojíte, tak si dobře zkontrolujte Základy elektrotechniky
Samostatné úkoly
POZOR, NEŽ ZAPNEŠ NAPÁJENÍ, ZAVOLEJ LEKTORA, ABY TI TO ZKONTROLOVAL
- Obvod s LEDkou (3V3 - rezistor - LEDka - GND)
- Obvod 2 LEDky sériově za sebou
- Obvod 2 LEDky paralelně
- Obvod LEDka s tlačítkem
Vývojové prostředí
Letní IoT : Vývojové prostředí
LEDka
Jako první věc si zkusíme rozsvítit a zhasnout LEDku.
Budeme potřebovat: Vývojovou desku, USB kabel, nepájivé pole, 2 LEDky (červenou a modrou), 5 káblíků, 2 rezistory
//obrázek//
//popis zapojení//
#define nazev číslo GPIO pinu;
takže my budeme mít....
#define modra 18; #define cervena 17;
Toto dáme úplně na začátek dokumentu
Toto je ale jen jeden ze způsobů, můžete se setkat i s
#define modra 5; #define modra D1; const char modra = 5; char modra 5; int modra = D1; const char modra = 5;
Způsobů zápisu je více, každý má své výhody i nevýhody - #define zabírá méně místa, Dněco vidíte na desce...
v void setup() musíme říct, že je to výstupní
pinMode(modra, OUTPUT); pinMode(cervena, OUTPUT);
a teď nám jen rozsvítit a zhasnout LEDku
k tomu používáme metodu "digitalWrite(název, HIGH - zapnuto / LOW - vypnuto);"
digitalWrite(modra, HIGH); - modrá LEDka se rozsvítí digitalWrite(modra, LOW); - modrá LEDka zhasne
jelikož tyto věci trvají velmi krátkou dobu - lidské oko si toho nevšimne, dáme tam nějakou prodlevu k tomu se využívá delay(čas v milisekundách);
takže si kód doplníme o 2s prodlevy
digitalWrite(modra, HIGH); delay(2000); digitalWrite(modra, LOW); delay(2000);
Samostatný úkol
Každá LEDka musí být zapojena zvlášť.
- modrá i červená LEDka se rožne na 3 s a pak 3 s nebudou svítit
- modrá ledka se rozsvítí na 4 s, pak zhasne a zároveň se rozsvítí červená ledka, ta zhasne po 4s a znovu se rozsvítí modrá
- modrá LEDka bude svítit 5 sekund a dvě a půl svítit nebude
Proměnné
Letní IoT : Vývojové prostředí : Proměnné
Sériový výstup
Inicializuju sériovou komunikaci - zvolím si rychlost
Serial.begin(9600);
K vypsání do konzole se používá
Serial.print("Text"); - vypíše text v uvozovkách Serial.println(cislo); - vypíše proměnou číslo a udělá nový řádek (následující výpis bude na novém řádku)