Letní IoT: Den 1
Obsah |
Vývojové prostředí
Instalace a nastavení desky
Budeme používat Arduino IDE Pokud nemáme stáhnuté ovladače k naší desce, je nutné je stáhnout - Nástroje -> Vývojová deska -> Manažer desek -> do vyhledávače dáme "ESP8266" - chvíli počkáme, než se to načte a stáhneme.
Po úspěšném stažením vybereme desku - Nástroje -> Vývojová deska -> ESP8266 boards -> Zvolíte příslušnou desku - v našem případě(Lolil) Wemos D1 mini Desku připojíme přes USB kabel do notebooku a zvolíme port - Nástroje -> Port -> Obvykle ten jediný port
Základní seznámení
Při vytvoření nového souboru tam máte dvě metody.
//zde se definují proměnné, importují knihovny, apod:
void setup() {
// put your setup code here, to run once: // zde napište to, co se má spustit na začátku:
}
void loop() {
// put your main code here, to run repeatedly: // zde napište to, co má běžet pořád dokola:
}
LEDka
Jako první věc si zkusíme rozsvítit a zhasnout LEDku.
Budeme potřebovat: Vývojovou desku, USB kabel, nepájivé pole 2 LEDky (červenou a modrou), 5 káblíků, 2 rezistory
//obrázek//
//popis zapojení
- define (název - dáme si tam třeba modra - bude to modrá LEDKa) (číslo GPIO pinu);
takže my budeme mít....
- define modra 18;
- define cervena 17;
Toto dáme úplně na začátek dokumentu
v void setup() musíme říct, že je to výstupní
pinMode(modra, output); pinMode(cervena, output);
a teď nám jen rozsvítit a zhasnout LEDku
k tomu používáme metodu "digitalWrite(název, HIGH - zapnuto / LOW - vypnuto);"
digitalWrite(modra, HIGH); - modrá LEDka se rozsvítí digitalWrite(modra, LOW); - modrá LEDka zhasne
jelikož tyto věci trvají velmi krátkou dobu - lidské oko si toho nevšimne, dáme tam nějakou prodlevu k tomu se využívá delay(čas v milisekundách);
takže si kód doplníme o 2s prodlevy
digitalWrite(modra, HIGH); delay(2000); digitalWrite(modra, LOW); delay(2000);
Samostatný úkol
1) modrá i červená LEDka se rožne na 3 s a pak 3 s nebudou svítit 2) modrá ledka se rozsvítí na 4 s, pak zhasne a zároveň se rozsvítí červená ledka, ta zhasne po 4s a znovu se rozsvítí modrá 3) modrá LEDka bude svítit 5 sekund a dvě a půl svítit nebude
Proměnné
Obecně
Jsou různé datové typy, my budeme využívat nejvíce:
- čísla - int - text - String - ano / ne - boolean
Proměnná v delay
V některých případech máme prodlevu vždy stejnou a opakuje se nám tam vícekrát - když se rozhodneme, že ji změníme, tak to musíme celé přepisovat. To je vcelku nepraktické, co?... Takže využijeme proměnné.
Nahoru si napíšeme (datový typ) (název proměnné) = (na co se to nastaví); takže int prodleva = 2000;
Samostatný úkol
Předělej úkoly na ledky za použití proměnné v delay();