Flutter: Základní widgety

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Doplněny hintText a readOnly do popisu TextField.)
(Textová pole: Přidána informace o uvolňování kontroleru přes dispose())
Řádka 16: Řádka 16:
 
   decoration: const InputDecoration(
 
   decoration: const InputDecoration(
 
     labelText: 'Nadpis pole – viditelný popisek:',
 
     labelText: 'Nadpis pole – viditelný popisek:',
    hintText: 'Nápověda – obsah pole, dokud uživatel nezadá vlastní text',
 
 
   ),
 
   ),
 
   keyboardType: TextInputType.number, // Pokud chceme omezit vstup na číselné hodnoty
 
   keyboardType: TextInputType.number, // Pokud chceme omezit vstup na číselné hodnoty
Řádka 23: Řádka 22:
 
; Kontroler textového pole
 
; Kontroler textového pole
 
  final TextEditingController _abcController = TextEditingController();
 
  final TextEditingController _abcController = TextEditingController();
 +
* Pro práci s obsahem textového pole slouží <code>TextEditingController</code>.
  
; Zpracování obsahu textového pole
 
 
  final double totalPrice = double.parse(parsedValue = _abcController.text.trim());
 
  final double totalPrice = double.parse(parsedValue = _abcController.text.trim());
 +
* Přístup k obsahu textového pole zprostředkovává atribut <code>.text</code>.
 
* Obdobně lze <code>int.parse(...)</code>.
 
* Obdobně lze <code>int.parse(...)</code>.
  
; Další možnosti <code>InputDecoration</code>:
+
_abcController.dispose()
 +
* Při uvolňování paměti by měly být řádně uvolněny i kontrolery metodou <code>dispose()</code>.
 +
 
 +
; Nastavení vzhledu <code>InputDecoration</code>
 
  contentPadding: EdgeInsets.all(20.0),
 
  contentPadding: EdgeInsets.all(20.0),
 
* Odsazení obsahu
 
* Odsazení obsahu
Řádka 34: Řádka 37:
 
* Ohraničení textového pole
 
* Ohraničení textového pole
 
  hintText: 'Text'
 
  hintText: 'Text'
* Nahrazuje <code>labelText</code>, ale po zadání textu do pole zmizí.
+
* Nápověda – co má uživatel zadat do pole.
 +
* Po zadání textu do pole text zmizí.
  
 
== Tlačítka ==
 
== Tlačítka ==

Verze z 14. 12. 2025, 18:35


Obsah

Uspořádání stránky

Center( child: ... )
Column(
  mainAxisAlignment: MainAxisAlignment.center,
  children: <Widget>[ ... ]
)

Textová pole

TextField(
  controller: _abcController,
  readOnly: true, // Pokud chcete pole pouze pro čtení
  decoration: const InputDecoration(
    labelText: 'Nadpis pole – viditelný popisek:',
  ),
  keyboardType: TextInputType.number, // Pokud chceme omezit vstup na číselné hodnoty
),
Kontroler textového pole
final TextEditingController _abcController = TextEditingController();
final double totalPrice = double.parse(parsedValue = _abcController.text.trim());
_abcController.dispose()
Nastavení vzhledu InputDecoration
contentPadding: EdgeInsets.all(20.0),
border: OutlineInputBorder(),
hintText: 'Text'

Tlačítka

 ElevatedButton(
   onPressed: _nazevMetodyReakce,
   child: const Text('Popis tlačítka'),
 ),

ListView

 Expanded(
   child: ListView.builder(
     itemCount: _seznam.length,
     itemBuilder: (context, index) {
       return ListTile(
           title: Text('${_seznam[index].abc}'),
           subtitle: Text('${_seznam[index].def}'),
       );
     },
   ),
 ),


Textová popiska

const Text('Záznamy o tankování:',),


Vyskakovací bublina (Toast)

 setState(() {
   ScaffoldMessenger.of(context).showSnackBar(
     SnackBar(
         content: Text('Informace pro uživatele')
     ),
   );
 });


Jednoduchý dialog

Pro zobrazení dialogu si můžeme vytvořit metodu:

 Future<void> displayDialog(String messageText) => showDialog<void>(
   context: context,
   builder: (context) {
     return AlertDialog(
       title: const Text('Chybně zadaná data:'),
       content: Text(messageText),
       actions: <Widget>[
         TextButton(
           onPressed: () {
             Navigator.of(context).pop();
           },
           child: const Text('OK'),
         ),
       ],
     );
   },
 );

Metodu následně voláme:

displayDialog('Text');
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje