Vývojové diagramy

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Účel: Srozumitelnost - grafické znázornění.)
(Základní konstrukty: Doplněn podrobnější popis jednotlivých bloků.)
Řádka 11: Řádka 11:
 
Vývojové diagramy jsou vhodné pro popis jednoduchých algoritmů, kdy se diagram vleze na jednu obrazovku.
 
Vývojové diagramy jsou vhodné pro popis jednoduchých algoritmů, kdy se diagram vleze na jednu obrazovku.
  
== Základní konstrukty ==
+
== Základní typy bloků ==
* Začátek a konec algoritmu
+
* Vstup/výstup
+
* Jednoduchý příkaz
+
* Podmínka/větvení
+
  
 +
=== Začátek a konec algoritmu ===
 +
* Kreslí se jako ovál či elipsa.
 +
* V diagramu je vždy jen jeden začátek a jeden konec.
 +
 +
=== Vstup/výstup ===
 +
* Kreslí se jako kosodélník.
 +
* Uvnitř je popsáno, co se má načíst nebo vypsat na výstup.
 +
* Má jednu vstupní šipku a jednu výstupní.
 +
 +
=== Jednoduchý příkaz ===
 +
* Kreslí se jako obdélník.
 +
* Uvnitř je zapsán příkaz, který se má provést.
 +
* Má jednu vstupní šipku a jednu výstupní.
 +
 +
=== Podmínka/větvení ===
 +
* Kreslí se jako kosočtverec, který má jednu vstupní šipku a dvě výstupní.
 +
* Uvnitř je popsaná podmínka, podle které rozhodneme, kterou výstupní šipkou pokračovat.
 +
* Výstupní šipky musí být popsané, aby bylo jasné, která patří ke kterému výsledku. Typicky například značkami ''+'' a ''-''.
  
 
== Kreslení vývojových diagramů ==
 
== Kreslení vývojových diagramů ==

Verze z 23. 9. 2025, 06:08


Obsah

Účel

Způsob zápisu algoritmu, který:

Jedná se o grafické znázornění algoritmu — na první pohled je zřejmá struktura algoritmu.

Vývojové diagramy jsou vhodné pro popis jednoduchých algoritmů, kdy se diagram vleze na jednu obrazovku.

Základní typy bloků

Začátek a konec algoritmu

Vstup/výstup

Jednoduchý příkaz

Podmínka/větvení

Kreslení vývojových diagramů

On-line nástroje:

Nástroje:


Zdroje

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje