Flutter: Základní widgety

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Textová pole: hintText, ohraničení textového pole.)
(Přidána vyskakovací bublina ("toast"))
 
Řádka 53: Řádka 53:
 
     ),
 
     ),
 
   ),
 
   ),
 +
  
 
== Textová popiska ==
 
== Textová popiska ==
 
  const Text('Záznamy o tankování:',),
 
  const Text('Záznamy o tankování:',),
 +
 +
 +
== Vyskakovací bublina (Toast) ==
 +
 +
* V mobilních aplikacích se pro stručná oznámení používá spíše vyskakovací bublina, než vyskakovací okno.
 +
 +
  setState(() {
 +
    ScaffoldMessenger.of(context).showSnackBar(
 +
      SnackBar(
 +
          content: Text('Informace pro uživatele')
 +
      ),
 +
    );
 +
  });
 +
  
 
== Jednoduchý dialog ==
 
== Jednoduchý dialog ==

Aktuální verze z 14. 3. 2025, 07:42


Obsah

Uspořádání stránky

Center( child: ... )
Column(
  mainAxisAlignment: MainAxisAlignment.center,
  children: <Widget>[ ... ]
)

Textová pole

TextField(
  controller: _abcController,
  decoration: const InputDecoration(
    labelText: 'Popis – co zadávat',
  ),
  keyboardType: TextInputType.number, // Pokud chceme omezit vstup na číselné hodnoty
),
Kontroler textového pole
final TextEditingController _abcController = TextEditingController();
Zpracování obsahu textového pole
final double totalPrice = double.parse(parsedValue = _abcController.text.trim());
Další možnosti InputDecoration
contentPadding: EdgeInsets.all(20.0),
border: OutlineInputBorder(),
hintText: 'Text'

Tlačítka

 ElevatedButton(
   onPressed: _nazevMetodyReakce,
   child: const Text('Popis tlačítka'),
 ),

ListView

 Expanded(
   child: ListView.builder(
     itemCount: _seznam.length,
     itemBuilder: (context, index) {
       return ListTile(
           title: Text('${_seznam[index].abc}'),
           subtitle: Text('${_seznam[index].def}'),
       );
     },
   ),
 ),


Textová popiska

const Text('Záznamy o tankování:',),


Vyskakovací bublina (Toast)

 setState(() {
   ScaffoldMessenger.of(context).showSnackBar(
     SnackBar(
         content: Text('Informace pro uživatele')
     ),
   );
 });


Jednoduchý dialog

Pro zobrazení dialogu si můžeme vytvořit metodu:

 Future<void> displayDialog(String messageText) => showDialog<void>(
   context: context,
   builder: (context) {
     return AlertDialog(
       title: const Text('Chybně zadaná data:'),
       content: Text(messageText),
       actions: <Widget>[
         TextButton(
           onPressed: () {
             Navigator.of(context).pop();
           },
           child: const Text('OK'),
         ),
       ],
     );
   },
 );

Metodu následně voláme:

displayDialog('Text');
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje