Pojmy pedagogiky a didaktiky

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Osamostatněno jako samostatná stránka)
 
m (Pedagogické zásady: Soustavnost platí i pro pravidla.)
Řádka 38: Řádka 38:
 
*když jednu hodinu budete dřít volejbal a pak to necháte být, je to jako byste nic neudělali
 
*když jednu hodinu budete dřít volejbal a pak to necháte být, je to jako byste nic neudělali
 
*promyslete si, co chcete naučit, zpestřujte činnost, obměňujte, ale stále by tam mělo být vybrané jedno téma
 
*promyslete si, co chcete naučit, zpestřujte činnost, obměňujte, ale stále by tam mělo být vybrané jedno téma
 +
* Platí i pro nastavené pravidla — je třeba je vyžadovat trvale.
 
;přiměřenosti
 
;přiměřenosti
 
*NEJEN po stránce fyzické! Počítejte s tím, že 7-leté dítě nevydrží stát 5 minut v klidu, nemá tedy cenu něco vysvětlovat déle než dvě minuty
 
*NEJEN po stránce fyzické! Počítejte s tím, že 7-leté dítě nevydrží stát 5 minut v klidu, nemá tedy cenu něco vysvětlovat déle než dvě minuty

Verze z 26. 7. 2015, 14:48


Obsah

Pojmy

Pedagogika
Didaktika (cílená výchova)
V okamžiku, kdy začneme přemýšlet, jak dítě naučit držet správně tužku, přešli jsme do oblasti didaktiky... ;)

Příklad: cíl je naučit kotoul

  • obsah hodiny: průpravná cvičení pro kotoul
  • použijeme nějaké formy: skupinová výuka
  • používáme nějaké metody: vysvětlování, pasivní provedení cvičence pohybem, provedení ve zjednodušených podmínkách — kotoul na nakloněné rovině
  • využíváme prostředky: žíněnky, můstek (na nakloněnou rovinu)

Pedagogické zásady

Uvědomělost a aktivita
názornost
soustavnosti
přiměřenosti
trvalosti
jednotné působení
Uveďte u každé zásady příklad situace, kdy ji cvičitelé poruší.
Navrhněte vhodnější řešení situace!

Vedení cvičební jednotky

Formy výuky

Styly

Metody výuky

Postupy

Doporučení

Metodické řady

...

Dále důležité

CHVALTE!
NUTNOST znát své cvičence, jejich zdravotní stav
NUTNOST dalšího vzdělávání

Literatura

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje