Dart vs. Java

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Modifikátory přístupu a zápis tříd.)
(Přidány datové typy.)
 
Řádka 9: Řádka 9:
 
Syntaxi si můžete vyzkoušet například na: [https://www.tutorialspoint.com/execute_dart_online.php TutorialsPoint.com → Execute Dart Online]
 
Syntaxi si můžete vyzkoušet například na: [https://www.tutorialspoint.com/execute_dart_online.php TutorialsPoint.com → Execute Dart Online]
 
</div>
 
</div>
 
  
 
== Hello world ==
 
== Hello world ==
Řádka 20: Řádka 19:
 
     print("Hello, World!");
 
     print("Hello, World!");
 
  }
 
  }
 +
 +
== Datové typy ==
 +
 +
* Dart nepoužívá primitivní datové typy, všechny typy jsou objektové.
 +
* Dart má vestavěné datové typy, pro které lze vytvářet literály (konkrétní hodnoty) přímo v&nbsp;kódu:
 +
** Číselné typy: <code>int</code>, <code>double</code>
 +
** Textové typy: <code>String</code>
 +
** Logické hodnoty: <code>bool</code> (literály: <code>true</code>, <code>false</code>)
 +
** Záznamy: <code>(hodnota1, hodnota2)</code>
 +
** Kolekce: <code>List</code>, <code>Set</code>, <code>Map</code>, <code>Runes</code>, <code>Symbol</code>
 +
** Prázdnou hodnotu: <code>Null</code>
 +
 +
Více viz: [https://dart.dev/language/built-in-types Dart.dev > Built-in Types].
  
 
== String ==
 
== String ==

Aktuální verze z 22. 9. 2024, 09:24


Obsah

Dart vs. Java

Syntaxi si můžete vyzkoušet například na: TutorialsPoint.com → Execute Dart Online

Hello world

main(){
   print("Hello, World!");
}

Datové typy

Více viz: Dart.dev > Built-in Types.

String

'Text'
"Text"
"""Víceřádkový
text"""
String text = 'Dart' 'is' 'fun';
String text = 'Dart'+'is'+'fun';
print('Seznam $data má největší prvek ${getMax(data)}');

Více o textech v Dartu: Dart.dev → String class.


Práce se seznamy

List<int> ids = [1, 2, 3];
ids.add(6);
print(ids[0]);
print(ids);
print(ids.length)


Zápis tříd

Přístupnost vlastností tříd

class A {
    String first;
    String _second;
  
    String get second {
        return _second;
    }
  
    void set second(String second) {
        this._second = second;
    }
}
void main() {
    A a = new A();
    a.first = 'x';
    a.second = 'y';
}

Více viz: Woolha.com > Dart using Access Modifiers a FlutterSolution > Understanding Access Modifiers in Dart.

Style: konvence pojmenování

PascalCase (UpperCamelCase)
class Customer { ... }
lowercase_with_underscores

Cílem je zajistit kompatibilitu s různými souborovými systémy, které nemusí rozlišovat velká a malá písmena (case-insensitive).

camelCase (LowerCamelCase)
const defaultTimeout = 1000;

Více o konvencích zápisu kódu viz: Dart.dev → Style.

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje