Letní IoT: Den 2

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(LEDka)
(Display)
Řádka 92: Řádka 92:
 
= Display =
 
= Display =
  
Teď si ukážeme další výstupní zařízení - display.
+
[[ Letní IoT : Display ]]
 
+
Aby display správně fungoval, musíme udělat tyto věci
+
 
+
Bacha, aby byla fajn adresa LiquidCrystal_I2C lcd(0x3F, 16, 2);
+
 
+
Adresa lze zjistit přes I2C_Scanner
+
 
+
importovat knihovny
+
#include <Wire.h>
+
#include <LiquidCrystal_I2C.h>
+
+
nastavit velikost displeje
+
LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 16, 2);
+
+
ve void setup()
+
+
lcd.begin();
+
 
+
A to je vše!
+
 
+
A teď si ukážeme pár metod pro práci s displejem
+
 
+
lcd.backlight(); - rožne se podsvícení
+
lcd.noBacklight(); - zhasne se podsvícení
+
lcd.print(); - napíše na display
+
lcd.clear(); - smaže vše z displeje
+
lcd.setCursor(0, 1); - nastaví kurzor na (znak, řádek)
+
 
+
== Zapojení ==
+
 
+
[https://randomnerdtutorials.com/esp32-esp8266-i2c-lcd-arduino-ide/ prozkoumejte!]
+
 
+
Tento display komunikuje přes I2C a na napájení má 5V.
+
 
+
'''Zkuste to zapojit sami a pak zavolejte lektora na zkontrolování.'''
+
 
+
Aby Vám to fungovalo, musíte mít knihovnu v počítači.
+
 
+
== Samostatný úkol ==
+
# Napište na display své jméno
+
# Napište na display své jméno a pod to "Hrajeme si s IoT"
+
# 5 sekund bude na displeji Vaše jméno a dalších 5 s tam bude "Hrajeme si s IoT"
+
# Prozkoumejte projekty knihovny (Soubor -> Příklady ->
+

Verze z 16. 8. 2020, 10:45


Obsah

Opakování

Na začátek si zopakujeme věci, co jsme dělali včera

  1. Blikání ledky v 2s prodlevou
  2. Vypsat (do konzole) všechny sudá čísla do 50
  3. 3 LEDky, po 2 sekundách se bude střídat, která bude svítit (červená, žlutá, zelená, čer...)


Cykly

Letní IoT : Cykly

  1. Úvod do cyklů
  2. For cyklus
  3. Samostatné úkoly

LEDka

Částečné rozžíhání

Podmínka

if(jeSplneno)
{
  toto se provede, pokud je podmínka splněna
}
else
{
  toto se provede, když podmínka není splněna
}

Co může být v if()?

Vlastní metoda

Již známe 2 metody void setup() a void loop() My se teď naučíme vytvořit si vlastní metodu.

Metoda se skládá z návratového typu, názvu metody a v závorkách má parametry.

My nepotřebujeme, aby nám metoda něco vracela, tak použijeme void

void blikni() {

digitalWrite(ledka, HIGH);
delay(500)
digitalWrite(ledka, LOW);
}

a teď stačí napsat

blikni();

a provede se to, co je v té metodě... paráda, co? :D

Metodě můžeme dát parametr - počet bliknutí třeba

void blikni(int pocet) {

for(int i = 0, i < pocet; i++)
{
 digitalWrite(ledka, HIGH);
 delay(500)
 digitalWrite(ledka, LOW);
 delay(500);
}
}

Co udělá tento příkaz? (vyzkošej!)

blikni(5);

Samostatný úkol

  1. Vytvoř metodu, co na 3 s rozsvítí ledku.
  2. Vytvoř metodu, co 10× vypíše "blik"
  3. Vytvoř metodu, co 3× vypíše zadané slovo a zabliká při tom


Tlačítko

Tlačítko

Samostatné úkoly

  1. Když se zmačkne tlačítko, rozsvítí se modrá LEDka za 3 sekundy
  2. Žlutá dioda stále svítí, když zmáčkneme tlačítko, tak se zhasne a do konzole se vypíše "Zmáčkl si tlačítko po (číslo)"


Display

Letní IoT : Display

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje