Greenfoot

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Vytvoření kostry stránky)
 
m (Náhodná čísla: Doplnění)
Řádka 50: Řádka 50:
 
* <code>Math.random()</code> ... vrací čísla z intervalu &lt;0, 1)
 
* <code>Math.random()</code> ... vrací čísla z intervalu &lt;0, 1)
 
; Řešení Greenfootu:
 
; Řešení Greenfootu:
 +
* Pro hry je často potřeba generovat celá čísla. Pro zjednodušení je tedy v Greenfootu metoda:
 
* <code>Greenfoot.getRandomNumber(int limit)</code>
 
* <code>Greenfoot.getRandomNumber(int limit)</code>
**Vrací čísla od 0 do limit-1.
+
** Vrací čísla z množiny {0, 1, ..., limit-1}.
  
 
== Zjištění kolize prvků ve hře ==
 
== Zjištění kolize prvků ve hře ==

Verze z 16. 12. 2013, 06:35


Obsah

Co je to Greenfoot?

Dokumentaci tříd najdete na adrese:

Svět a volání metod act()

Nastavení pozadí hrací plochy
World.setBackground(GreenfootImage obrazek)

Vytvoření a přidání Actorů

Pohyb Actora

Máme dvě varianty ovládání prvku (actora):

Reakce na klávesy

Příklad: Pohyb podle kláves

String vstup = Greenfoot.getKey();
if (vstup != null) {
   if (vstup.equals("right")) {
      this.setRotation(0);
   } else if (vstup.equals("left")) {
      this.setRotation(180);
   } else if (vstup.equals("up")) {
      this.setRotation(-90);
   } else if (vstup.equals("down")) {
      this.setRotation(90);
   }
   this.move(1);
}

Náhodná čísla

Standardní řešení Javy
Řešení Greenfootu

Zjištění kolize prvků ve hře

Řešení situací

Zdi
Mizení Actorů
MouseWorld.removeObject(Actor kdoMaZmizet)
Změna obrázku Actoru
Výpis stavu hry, hlášky

Úkol: Vytvořte hru!

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje