Flutter: Základní widgety

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Tlačítka: Jednoduché tlačítko.)
(Textová pole: Přidána informace o uvolňování kontroleru přes dispose())
 
(Není zobrazeno 7 mezilehlých verzí od 1 uživatele.)
Řádka 13: Řádka 13:
 
  TextField(
 
  TextField(
 
   controller: _abcController,
 
   controller: _abcController,
 +
  readOnly: true, // Pokud chcete pole pouze pro čtení
 
   decoration: const InputDecoration(
 
   decoration: const InputDecoration(
     labelText: 'Popis – co zadávat',
+
     labelText: 'Nadpis pole – viditelný popisek:',
 
   ),
 
   ),
 
   keyboardType: TextInputType.number, // Pokud chceme omezit vstup na číselné hodnoty
 
   keyboardType: TextInputType.number, // Pokud chceme omezit vstup na číselné hodnoty
Řádka 21: Řádka 22:
 
; Kontroler textového pole
 
; Kontroler textového pole
 
  final TextEditingController _abcController = TextEditingController();
 
  final TextEditingController _abcController = TextEditingController();
 +
* Pro práci s obsahem textového pole slouží <code>TextEditingController</code>.
  
; Zpracování obsahu textového pole
 
 
  final double totalPrice = double.parse(parsedValue = _abcController.text.trim());
 
  final double totalPrice = double.parse(parsedValue = _abcController.text.trim());
 +
* Přístup k obsahu textového pole zprostředkovává atribut <code>.text</code>.
 
* Obdobně lze <code>int.parse(...)</code>.
 
* Obdobně lze <code>int.parse(...)</code>.
  
 +
_abcController.dispose()
 +
* Při uvolňování paměti by měly být řádně uvolněny i kontrolery metodou <code>dispose()</code>.
 +
 +
; Nastavení vzhledu <code>InputDecoration</code>
 +
contentPadding: EdgeInsets.all(20.0),
 +
* Odsazení obsahu
 +
border: OutlineInputBorder(),
 +
* Ohraničení textového pole
 +
hintText: 'Text'
 +
* Nápověda – co má uživatel zadat do pole.
 +
* Po zadání textu do pole text zmizí.
  
 
== Tlačítka ==
 
== Tlačítka ==
Řádka 34: Řádka 47:
  
 
== ListView ==
 
== ListView ==
 +
* Pro zobrazení seznamu <code>seznam</code> můžeme použít ListView:
 +
  Expanded(
 +
    child: ListView.builder(
 +
      itemCount: _seznam.length,
 +
      itemBuilder: (context, index) {
 +
        return ListTile(
 +
            title: Text('${_seznam[index].abc}'),
 +
            subtitle: Text('${_seznam[index].def}'),
 +
        );
 +
      },
 +
    ),
 +
  ),
 +
 +
 +
== Textová popiska ==
 +
const Text('Záznamy o tankování:',),
 +
 +
 +
== Vyskakovací bublina (Toast) ==
 +
 +
* V&nbsp;mobilních aplikacích se pro stručná oznámení používá spíše vyskakovací bublina, než vyskakovací okno.
 +
 +
  setState(() {
 +
    ScaffoldMessenger.of(context).showSnackBar(
 +
      SnackBar(
 +
          content: Text('Informace pro uživatele')
 +
      ),
 +
    );
 +
  });
 +
  
 
== Jednoduchý dialog ==
 
== Jednoduchý dialog ==
showDialog(
+
Pro zobrazení dialogu si můžeme vytvořit metodu:
  context: context,
+
  Future<void> displayDialog(String messageText) => showDialog<void>(
  builder: (context) {
+
    context: context,
    return AlertDialog(
+
    builder: (context) {
      title: const Text('Nadpis dialogu'),
+
      return AlertDialog(
      content: Text('Text zprávy...'),
+
        title: const Text('Chybně zadaná data:'),
      actions: <Widget>[
+
        content: Text(messageText),
        TextButton(
+
        actions: <Widget>[
          onPressed: () {
+
          TextButton(
            Navigator.of(context).pop();
+
            onPressed: () {
          },
+
              Navigator.of(context).pop();
          child: const Text('OK'),
+
            },
        ),
+
            child: const Text('OK'),
      ],
+
          ),
    );
+
        ],
  },
+
      );
  );
+
    },
 +
  );
 +
 
 +
Metodu následně voláme:
 +
  displayDialog('Text');

Aktuální verze z 14. 12. 2025, 18:35


Obsah

[editovat] Uspořádání stránky

Center( child: ... )
Column(
  mainAxisAlignment: MainAxisAlignment.center,
  children: <Widget>[ ... ]
)

[editovat] Textová pole

TextField(
  controller: _abcController,
  readOnly: true, // Pokud chcete pole pouze pro čtení
  decoration: const InputDecoration(
    labelText: 'Nadpis pole – viditelný popisek:',
  ),
  keyboardType: TextInputType.number, // Pokud chceme omezit vstup na číselné hodnoty
),
Kontroler textového pole
final TextEditingController _abcController = TextEditingController();
final double totalPrice = double.parse(parsedValue = _abcController.text.trim());
_abcController.dispose()
Nastavení vzhledu InputDecoration
contentPadding: EdgeInsets.all(20.0),
border: OutlineInputBorder(),
hintText: 'Text'

[editovat] Tlačítka

 ElevatedButton(
   onPressed: _nazevMetodyReakce,
   child: const Text('Popis tlačítka'),
 ),

[editovat] ListView

 Expanded(
   child: ListView.builder(
     itemCount: _seznam.length,
     itemBuilder: (context, index) {
       return ListTile(
           title: Text('${_seznam[index].abc}'),
           subtitle: Text('${_seznam[index].def}'),
       );
     },
   ),
 ),


[editovat] Textová popiska

const Text('Záznamy o tankování:',),


[editovat] Vyskakovací bublina (Toast)

 setState(() {
   ScaffoldMessenger.of(context).showSnackBar(
     SnackBar(
         content: Text('Informace pro uživatele')
     ),
   );
 });


[editovat] Jednoduchý dialog

Pro zobrazení dialogu si můžeme vytvořit metodu:

 Future<void> displayDialog(String messageText) => showDialog<void>(
   context: context,
   builder: (context) {
     return AlertDialog(
       title: const Text('Chybně zadaná data:'),
       content: Text(messageText),
       actions: <Widget>[
         TextButton(
           onPressed: () {
             Navigator.of(context).pop();
           },
           child: const Text('OK'),
         ),
       ],
     );
   },
 );

Metodu následně voláme:

displayDialog('Text');
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje