Jak začít s programováním

Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
(Co je programování: Lepší vysvětlení.)
m (Přidána kategorie Category:Učení)
 
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze od 1 uživatele.)
Řádka 1: Řádka 1:
[[Category:VSE]][[Category:Informatika]][[Category:Programování]]
+
[[Category:VSE]][[Category:Informatika]][[Category:Programování]][[Category:Učení]]
  
 
== Co je programování ==
 
== Co je programování ==
  
* Programátor „učí“ počítač, jak vyřešit '''novou''' úlohu.
+
; Programátor „učí“ počítač, jak vyřešit '''novou''' úlohu.
*: Vždycky vytváříte něco nového!  
+
* Vždycky vytváříte něco nového!  
*: Je to podobné jako spisovatel: ve škole naučí gramatiku a přečte mnoho knih, ale psát už musí svoje vlastní.
+
* Je to podobné jako spisovatel: ve škole naučí gramatiku a přečte mnoho knih, ale psát už musí svoje vlastní.
*: I my vás naučíme syntaxi jazyka a základní úlohy — ale v praxi budete řešit nové úlohy a s těmi se musíte „poprat“ sami.
+
* I my vás naučíme syntaxi jazyka a základní úlohy — ale v praxi budete řešit nové úlohy a s těmi se musíte „poprat“ sami.
  
* Řešení úlohy skládáte z dílčích kroků (''příkazů''), které už počítač provést umí.
+
; Řešení úlohy skládáte z dílčích kroků (''příkazů''), které už počítač provést umí.
*: Vždycky používáte příkazy/knihovny/..., které už někdo napsal.
+
* Vždycky používáte příkazy/knihovny/..., které už někdo napsal.
*: Je dobré se s těmito knihovnami seznámit — to bude jedna z věcí, které budeme dělat.
+
* Je dobré se s těmito knihovnami seznámit — to bude jedna z věcí, které budeme dělat.
  
 
== Jak se učit a na co si dát pozor ==
 
== Jak se učit a na co si dát pozor ==
Řádka 26: Řádka 26:
 
* Vymýšlejte si vlastní zadání a zkoušejte je řešit.
 
* Vymýšlejte si vlastní zadání a zkoušejte je řešit.
 
* Nestačí hodiny „odsedět“, buďte aktivní.
 
* Nestačí hodiny „odsedět“, buďte aktivní.
 +
 +
== Související stránky ==
 +
* [[Jak se učit]] (obecné tipy pro učení nejen programování)

Aktuální verze z 8. 9. 2022, 07:37


Co je programování

Programátor „učí“ počítač, jak vyřešit novou úlohu.
Řešení úlohy skládáte z dílčích kroků (příkazů), které už počítač provést umí.

Jak se učit a na co si dát pozor

Učíte se opravováním chyb!
Komunikujte! Ptejte se
Experimentujte!

Související stránky

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Výuka
Navigace
Nástroje