Dart vs. Java
Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
(Základní obsah - hello, konvence pojmenování, seznamy.) |
(Přidán String + doplněn seznam.) |
||
Řádka 20: | Řádka 20: | ||
print("Hello, World!"); | print("Hello, World!"); | ||
} | } | ||
+ | |||
+ | == String == | ||
+ | |||
+ | * Textové literály uvozujeme uvozovkami nebo apostrofy (běžněji se využívá apostrof – bohužel pro ty, kdo píší na české klávesnici). | ||
+ | * Víceřádkové texty lze uvozovat třemi apostrofy. | ||
+ | 'Text' | ||
+ | "Text" | ||
+ | """Víceřádkový | ||
+ | text""" | ||
+ | * Spojení (concatenate) textů můžete provádět pomocí operátoru <code>+</code> nebo tím, že je zapíšete za sebe: | ||
+ | String text = 'Dart' 'is' 'fun'; | ||
+ | String text = 'Dart'+'is'+'fun'; | ||
+ | * Pro vložení hodnot do textu můžete využít znak <code>$</code>, který uvozuje vloženou hodnotu. Hodnotu lze ohraničit <code>${...}</code>: | ||
+ | |||
+ | print('Seznam $data má největší prvek ${getMax(data)}'); | ||
+ | |||
+ | Více o textech v Dartu: [https://api.dart.dev/stable/3.5.3/dart-core/String-class.html Dart.dev → String class]. | ||
Řádka 29: | Řádka 46: | ||
List<int> ids = [1, 2, 3]; | List<int> ids = [1, 2, 3]; | ||
ids.add(6); | ids.add(6); | ||
+ | |||
+ | * Získání prvku ze seznamu: | ||
+ | |||
+ | print(ids[0]); | ||
* Metoda <code>print</code> umí vypsat obsah seznamu. | * Metoda <code>print</code> umí vypsat obsah seznamu. | ||
print(ids); | print(ids); | ||
+ | |||
+ | * Počet prvků seznamu: | ||
+ | |||
+ | print(ids.length) | ||
* Více o práci se seznamy v Dartu viz například: [https://www.codevscolor.com/dart-insert-items-to-list CodeVsColor → Dart insert items to list]. | * Více o práci se seznamy v Dartu viz například: [https://www.codevscolor.com/dart-insert-items-to-list CodeVsColor → Dart insert items to list]. |
Verze z 22. 9. 2024, 06:49
Obsah |
Dart vs. Java
- Na této stránce shrnujeme základní rozdíly mezi programovacími jazyky Dart a Java.
- Stránka je určena pro čtenáře, kteří již znají Javu a chtějí se rychle zorientovat v jazyce Dart.
Syntaxi si můžete vyzkoušet například na: TutorialsPoint.com → Execute Dart Online
Hello world
- Pro metodu
main
nemusíme vytvářet zapouzdřující třídu. - Parametry metody
main
jsou volitelné, pokud je nevyužíváme, nemusíme je uvádět. - Výpis na obrazovku se řeší příkazem
print
.
main(){ print("Hello, World!"); }
String
- Textové literály uvozujeme uvozovkami nebo apostrofy (běžněji se využívá apostrof – bohužel pro ty, kdo píší na české klávesnici).
- Víceřádkové texty lze uvozovat třemi apostrofy.
'Text' "Text" """Víceřádkový text"""
- Spojení (concatenate) textů můžete provádět pomocí operátoru
+
nebo tím, že je zapíšete za sebe:
String text = 'Dart' 'is' 'fun'; String text = 'Dart'+'is'+'fun';
- Pro vložení hodnot do textu můžete využít znak
$
, který uvozuje vloženou hodnotu. Hodnotu lze ohraničit${...}
:
print('Seznam $data má největší prvek ${getMax(data)}');
Více o textech v Dartu: Dart.dev → String class.
Práce se seznamy
- Do seznamu v Dartu lze vkládat i prvky primitivních datových typů.
- Lze vytvořit literál seznamu přímo v kódu pomocí znaků
[
a]
.
List<int> ids = [1, 2, 3]; ids.add(6);
- Získání prvku ze seznamu:
print(ids[0]);
- Metoda
print
umí vypsat obsah seznamu.
print(ids);
- Počet prvků seznamu:
print(ids.length)
- Více o práci se seznamy v Dartu viz například: CodeVsColor → Dart insert items to list.
Style: konvence pojmenování
- PascalCase (UpperCamelCase)
- Názvy tříd
- Názvy výčtových typů
class Customer { ... }
- lowercase_with_underscores
- Názvy souborů
- Názvy prefixů pro import
Cílem je zajistit kompatibilitu s různými souborovými systémy, které nemusí rozlišovat velká a malá písmena (case-insensitive).
- camelCase (LowerCamelCase)
- Všechno ostatní ;)
- Na rozdíl od Javy se doporučuje i pro pojmenování konstant. (Z hlediska konzistence s existujícími knihovnami se povoluje i SCREAMING_CASE.)
const defaultTimeout = 1000;
Více o konvencích zápisu kódu viz: Dart.dev → Style.