Jak začít s programováním
Z MiS
(Rozdíly mezi verzemi)
(→Co je programování: Lepší vysvětlení.) |
m (→Co je programování: Úprava vzhledu.) |
||
Řádka 3: | Řádka 3: | ||
== Co je programování == | == Co je programování == | ||
− | + | ; Programátor „učí“ počítač, jak vyřešit '''novou''' úlohu. | |
− | * | + | * Vždycky vytváříte něco nového! |
− | * | + | * Je to podobné jako spisovatel: ve škole naučí gramatiku a přečte mnoho knih, ale psát už musí svoje vlastní. |
− | * | + | * I my vás naučíme syntaxi jazyka a základní úlohy — ale v praxi budete řešit nové úlohy a s těmi se musíte „poprat“ sami. |
− | + | ; Řešení úlohy skládáte z dílčích kroků (''příkazů''), které už počítač provést umí. | |
− | * | + | * Vždycky používáte příkazy/knihovny/..., které už někdo napsal. |
− | * | + | * Je dobré se s těmito knihovnami seznámit — to bude jedna z věcí, které budeme dělat. |
== Jak se učit a na co si dát pozor == | == Jak se učit a na co si dát pozor == |
Verze z 7. 9. 2021, 13:18
Co je programování
- Programátor „učí“ počítač, jak vyřešit novou úlohu.
- Vždycky vytváříte něco nového!
- Je to podobné jako spisovatel: ve škole naučí gramatiku a přečte mnoho knih, ale psát už musí svoje vlastní.
- I my vás naučíme syntaxi jazyka a základní úlohy — ale v praxi budete řešit nové úlohy a s těmi se musíte „poprat“ sami.
- Řešení úlohy skládáte z dílčích kroků (příkazů), které už počítač provést umí.
- Vždycky používáte příkazy/knihovny/..., které už někdo napsal.
- Je dobré se s těmito knihovnami seznámit — to bude jedna z věcí, které budeme dělat.
Jak se učit a na co si dát pozor
- Učíte se opravováním chyb!
- Chyby máme rádi, protože je můžeme opravit a tím se něco naučit.
- Chyby je třeba opravit — váš učitel je placený za to, že vám s tím pomůže.
- Komunikujte! Ptejte se
- Pokud učiteli neřeknete, že máte problém, často to nezjistí.
- Až před vás položí písemkové zadání, je pozdě se začít ptát — ptejte se hned!
- Když se zeptáte, dozvíte se řešení hned. Když řešení budete hledat sami doma, může to trvat klidně několik hodin. Budete na to večer mít čas???
- Experimentujte!
- Vymýšlejte si vlastní zadání a zkoušejte je řešit.
- Nestačí hodiny „odsedět“, buďte aktivní.